Inlägg taggade "adwords"

24MX: ”Sverige kan vara för litet för e-handel”

Postad av den 18 Jun, 2014 i Blogg
0 kommentarer

  Inför en utbildning i e-handel i början av året så sökte jag en intervju med en e-handlare som uppfyllde tre krav: Snabbväxande, nischad och med någon form av ambition att förändra branschen. Valet föll på Daniel Petersen, medgrundare och VD på 24MX, e-handel med tillbehör och reservdelar för MC. Bolaget startade 2009 som en e-handelsidé och har idag över 100 anställda och en omsättning på över 180 Mkr och har över 100 anställda. Jag fick en halvtimma med Daniel i telefonen som också ger ett och annat tips till andra e-handlare: -Vad är det som har gjort att ni...

Läs mer

Mittmedia utbildar digitala coacher

Postad av den 26 Sep, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Just nu utbildar jag i internetmarknadsföring inom Mittmedia. Ett fantastiskt spännande uppdrag med de 20 vassaste mediesäljarna i Dalarna, Gävle, Hälsingland, Sundsvall, Ångermanland och Jämtland som så småningom ska bli Diplomerade coacher i Internetmarknadsföring. De ska kämpa tre fullmatade utbildningsdagar, jobba hemma med att sätta ihop sitt eget utbildningsmaterial och redovisa sina arbeten. Det här är såvitt jag vet den enda diplomutbildningen på området. Den är så klart helt anpassad efter mediehusens ambition att på allvar hjälpa lokala företag att hitta rätt...

Läs mer

Sökannonsörer organiserar sig, kanske…

Postad av den 13 Apr, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Nu äntligen vänder Sveriges Annonsörer på frågan och lyfter upp sökmedier till en egen branschorganisation. Det är inte en dag för tidigt med tanke på att svenska företag spenderar 2,5 miljarder i sökmedier som Google. Vad kan man tänka sig att uträtta här? Ja, förhoppningsvis tar de uppgiften på allvar att lära småföretag sökmarknadsföringens betydelse och undviker att bli en klubb för inbördes beundrad kittlad på ryggen av storannonsörer och branschföretag. Vi kan hoppas att de ställer sig på barrikaderna och vågar sätta både standarder och...

Läs mer

Integrerade kampanjer funkar bättre

Postad av den 25 Apr, 2011 i Blogg
0 kommentarer

Flera undersökningar pekar på att banners och sökmedia hänger ihop och att erinran av en kampanj eller varumärke förstärks om bannerkampanjer samtidigt kombineras med Adwords och sökordsoptimering. Iprospect visade 2009 i en undersökning hur banners och sök hänger ihop. Nu visar en färsk undersökning från e-marketer att varumärkeserinran ökar betydligt om sök, banners och sponsrde länkar synkroniseras i kampanjerna.

Läs mer

Klick-nojjan urholkar varumärken?

Postad av den 1 Dec, 2009 i Blogg
1 kommentar

Awarness och observationsvärden, klassiska värden i all reklam, kommer bort i den allmänna klick-nojjan bland annonsköparna på Internet. Det finns intressanta studier som visar hur klick förhåller sig till observation av samma webbannonser och bilden visar att obs-värden sällan är linjära med klickfrekvensen. Det finns en uppenbar risk att annonsköparna på nätet glömmer bort varumärkesbyggandet och bara ägnar sig åt reklam med direkt respons, som Adwords, Facebook-annonser osv. Följden kan bli att annonsören hamnar i pristräsket när man prioriterar ner att bygga...

Läs mer
Sida 1 av 212