Inlägg taggade "banners"

Klick-nojjan urholkar varumärken?

Postad av den 1 Dec, 2009 i Blogg
1 kommentar

Awarness och observationsvärden, klassiska värden i all reklam, kommer bort i den allmänna klick-nojjan bland annonsköparna på Internet. Det finns intressanta studier som visar hur klick förhåller sig till observation av samma webbannonser och bilden visar att obs-värden sällan är linjära med klickfrekvensen. Det finns en uppenbar risk att annonsköparna på nätet glömmer bort varumärkesbyggandet och bara ägnar sig åt reklam med direkt respons, som Adwords, Facebook-annonser osv. Följden kan bli att annonsören hamnar i pristräsket när man prioriterar ner att bygga...

Läs mer

Så reagerar internetanvändarna på banners

Postad av den 5 Jun, 2009 i Blogg
0 kommentarer

Banners fungerar, det är inställningen till action och mätmetoder det är fel på. Iprospect har gjort en undersökning som visar att 52% av internetanvändarna reagerar på banners, fast på det här sättet: 31% klickar direkt på en banner27% svarar med att söka på produkt, varumärke eller företag genom att söka i en sökmotor21% skriver företagets adress och går direkt till företagets hemsida9% undersöker produkten via sociala medier. Läs mer...

Läs mer
Sida 2 av 212