Inlägg taggade "digitala avtryck"

8 av 10 företag laddar besökaren fel i Google

Postad av den 17 Feb, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Tiden är förbi då vi skrev www när vi ville komma någonstans på Internet. Nu svarar Google direkt i adressfältet i webbläsaren och vi klickar på första bästa länken i sökresultatet. All tillgänglig webbstatistik visar att sökningar på företagets namn är den absolut vanligaste sökningen för att komma hemsidan. Krasst innebär det att företagets startsida är Google. Ur det perspektivet är det märkligt hur många företag med starka varumärken tycks vara helt oförstående inför att de ”laddar” sina besökare i sökmotorerna. Min bedömning är att 8 av 10...

Läs mer

Svt om digitala avtryck

Postad av den 22 Mar, 2012 i Blogg
1 kommentar

Dokumentären ”Du är googlad” beskriver vikten av att ta makten över sitt digitala avtryck, dvs bilden av ditt personliga eller företagets varumärke i Google. I programmet förändrar sökordsoptimeraren Nikke Lindqvist journalisten Johan Ripås digitala avtryck från negativt till positivt. På samma sätt kan varje företag ta kontrollen över sitt digitala avtryck i Google och göra sitt varumärke och affärsidé rättvisa – det hjälper jag gärna Ditt företag med. Läs mer om min syn på digitala avtryck här,...

Läs mer