Inlägg taggade "displayannonser"

Mediesäljare rustade för att sälja digitalt!

Postad av den 14 Okt, 2015 i Blogg
0 kommentarer

Under tre dagar har jag haft förmånen att utbilda de här glada mediesäljarna hur de ska möta sina kunder med digitala annonsformat. Det är gratistidningarna Jordbruksaktuellt, Skogsaktuellt och Entreprenadaktuellt som gjort en större satsning på webben så nu är det dags att möta kunderna. Första dagen handlade om grundläggande internetmarknadsföring, dag två pratade vi om egenskaperna hos banners och sista dagen sjönk vi ner i målgrupperna som deras sajter levererar. Efter en redaktionell satsning och mobilanpassning har tillväxten i antalet besök varit 100% på ett år....

Läs mer

Så väljer du huvudkanal i internetmarknadsföringen

Postad av den 30 Sep, 2015 i Blogg
0 kommentarer

Sover din kund eller är hen vaken? Engagemanget i dina produkter eller varumärke avgör vilken huvudkanal i internetmarknadsföringen som du ska ha. Så här:Du säljer sådant folk och företag behöver, t ex datorer, hushållsnära tjänster, reservdelar till något, prylar som behövs, vanliga produkter och tjänster. Det finns ett engagemang hos köparen och i samtliga dessa fall så står SÖK i fokus. Sökordsoptimering och Google Adwords är givna förstahandsval.   Du säljer något nytt på marknaden eller självklara saker som livsmedel och lågprisprodukter som inte...

Läs mer