Inlägg taggade "Google"

Svt om digitala avtryck

Postad av den 22 Mar, 2012 i Blogg
1 kommentar

Dokumentären ”Du är googlad” beskriver vikten av att ta makten över sitt digitala avtryck, dvs bilden av ditt personliga eller företagets varumärke i Google. I programmet förändrar sökordsoptimeraren Nikke Lindqvist journalisten Johan Ripås digitala avtryck från negativt till positivt. På samma sätt kan varje företag ta kontrollen över sitt digitala avtryck i Google och göra sitt varumärke och affärsidé rättvisa – det hjälper jag gärna Ditt företag med. Läs mer om min syn på digitala avtryck här,...

Läs mer

Hur ett digitalt varumärkesavtryck förvandlas över en natt

Postad av den 17 Maj, 2010 i Blogg
2 kommentarer

Från sökposition 3 och nedåt i Google ser det skrämmande illa ut för McDonalds just nu. En hashtag i Twitter på McFusk är heller ingen rolig läsning för varumärkeschefen på Donken.Det må vara så att McFusk-kampanjen i traditionella medier kan blåsa över lika fort som fuskfärsen på ICA, men i digitala medier kommer det att leva kvar en lång tid.Är McDonalds kloka så engagerar de en bataljon med bloggar som skriver positiva inlägg om dem för att mota bort McFusk-länkarna från första sidan i Google. Vi får väl se om McDonalds förstår att deras egentliga...

Läs mer

Det digitala varumärkesavtrycket

Postad av den 7 Maj, 2010 i Blogg
1 kommentar

Allt som skrivs om dig som person eller som företag på Internet bildar ett digitalt avtryck som återspeglar sig i sökresultatet i Google. En signerad bloggpost, ditt namn på företagets hemsida, inlägget i gästboken på fotbollslagets hemsida… Allt förevigas i ett avtryck. Ett digitalt varumärkesavtryck kan vara positivt eller negativt laddat. Ett intressant varumärkesavtryck att följa över tid är t ex Mcdonalds. Somliga dagar är det positivt laddat men inte sällan finns artiklar om svartjobb, chefer som tvingas sluta mm. Naturligtvis har Mcdonalds full koll på detta och...

Läs mer

Det är nu det händer…

Postad av den 4 Aug, 2009 i Blogg
1 kommentar

World wide web fyller 16 år och nu börjar förändringarna i det digitala samhället få ekonomiska konsekvenser. Här är några trender: 1. E-handeln gör att allt fler företag tvingas sänka sina marginaler för att möta konkurrensen. Jämförelesajterna ökar sin betydelse både för konsumenter och företag. Lönsamheten för t ex elektronikjättar som Siba och OnOff är tveksam. 2. Konsumenterna använder nätet aktivt i konsumtionen. Jämföreslsesajterna växer i betydelse för konsumenter och företag. En produkt med låg ranking eller fel pris har små chanser att sälja. 3....

Läs mer

Det digitala varumärkesavtrycket

Postad av den 24 Jun, 2009 i Blogg
0 kommentarer

Googla på dej själv – träfflistan utgör ditt personliga varumärkesavtryck i de digitala kanalerna. Träfflistan är första kontakten med ditt varumärke och i många fall är första intrycket det viktigaste. Om du studerar min träfflista så är det i stort sett bara sociala medier på första sidan, på sidan två kommer Day8 och NPP:s hemsidor. Så vilken slutsats kan man dra av det här? Jo, för ditt varumärkesavtryck behövs närvaro i flera kanaler på nätet, att bara jobba med sin hemsida ger ett sämre...

Läs mer
Sida 2 av 3123