Inlägg taggade "internetmarknadsföring"

Så väljer du huvudkanal i internetmarknadsföringen

Postad av den 30 Sep, 2015 i Blogg
0 kommentarer

Sover din kund eller är hen vaken? Engagemanget i dina produkter eller varumärke avgör vilken huvudkanal i internetmarknadsföringen som du ska ha. Så här:Du säljer sådant folk och företag behöver, t ex datorer, hushållsnära tjänster, reservdelar till något, prylar som behövs, vanliga produkter och tjänster. Det finns ett engagemang hos köparen och i samtliga dessa fall så står SÖK i fokus. Sökordsoptimering och Google Adwords är givna förstahandsval.   Du säljer något nytt på marknaden eller självklara saker som livsmedel och lågprisprodukter som inte...

Läs mer

Retargeting pånyttföder bannern!

Postad av den 16 Sep, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Den vanliga bannern eller webbannonsen är en ibland ifrågasatt reklamform. I den allmänna ivern att mäta allt får bannern ofta stryk av sökordsmarknadsföringen, Facebook och andra kanaler där responsen är synlig minut för minut. Men nu kommer allt fler tekniker som gör bannern relevant och intressant. Retargeting är en av de nu viktigaste teknikerna för att ringa in sin målgrupp med banners. Ett exempel ur verkliga livet: Jag slösurfade på MX24.se och tittade på MC-delar, bl a MC-glasögon. Dagen efter när jag surfade på Aftonbaladets sportbilaga dyker det upp en annons...

Läs mer

Simultan-surfaren utmanar internetmarknadsföringen

Postad av den 21 Nov, 2012 i Blogg
0 kommentarer

På nätet hänger vi medan vi gör något annat. Din stund på facebook sker i mobilen på väg mellan två möten eller i tv-soffan medan nyheterna går. Du passar på att handla bläckpatroner till skrivaren i köket medan pastan kokar och du tar med din iPad på toa. Simultan-surfarna är här. De snabbt ändrade vanorna ställer nya krav både på sajterna och på internetmarknadsföringen: 3 simultan-krav på hemsidan För alla hemsidesägare gäller det att hänga med nu. Simultan-surfaren använder 3 skärmstorlekar varje dag, det gör det bråttom att anpassa sajten till alla...

Läs mer