Inlägg taggade "sökordsannonsering"

Så väljer du huvudkanal i internetmarknadsföringen

Postad av den 30 Sep, 2015 i Blogg
0 kommentarer

Sover din kund eller är hen vaken? Engagemanget i dina produkter eller varumärke avgör vilken huvudkanal i internetmarknadsföringen som du ska ha. Så här:Du säljer sådant folk och företag behöver, t ex datorer, hushållsnära tjänster, reservdelar till något, prylar som behövs, vanliga produkter och tjänster. Det finns ett engagemang hos köparen och i samtliga dessa fall så står SÖK i fokus. Sökordsoptimering och Google Adwords är givna förstahandsval.   Du säljer något nytt på marknaden eller självklara saker som livsmedel och lågprisprodukter som inte...

Läs mer

24MX: ”Sverige kan vara för litet för e-handel”

Postad av den 18 Jun, 2014 i Blogg
0 kommentarer

  Inför en utbildning i e-handel i början av året så sökte jag en intervju med en e-handlare som uppfyllde tre krav: Snabbväxande, nischad och med någon form av ambition att förändra branschen. Valet föll på Daniel Petersen, medgrundare och VD på 24MX, e-handel med tillbehör och reservdelar för MC. Bolaget startade 2009 som en e-handelsidé och har idag över 100 anställda och en omsättning på över 180 Mkr och har över 100 anställda. Jag fick en halvtimma med Daniel i telefonen som också ger ett och annat tips till andra e-handlare: -Vad är det som har gjort att ni...

Läs mer

Mera sök…

Postad av den 2 Apr, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Det finns tre typer av köpt reklam på Internet: Banners, kataloger (som t.ex. eniro.se) och sökordsannonsering (t.ex. Google Adwords). De stod ungefär för en tredjedel var av de 6,5 miljarder som Internetreklamen omsatte 2011. En tydlig trend är att sökordsannonseringen ökar sin andel och kommer troligen bli den enskilt störta reklambäraren på Internet 2012. Det finns gott om rapporter och statistik om reklam på Internet, men idag hittade jag Konsumentverkets rapport ”Reklam i nya kläder” som granskar hela reklammarknaden och jämför printmedier, TV och...

Läs mer

Fokus på sökmedier banar vägen för traditionella medier

Postad av den 13 Sep, 2011 i Blogg
0 kommentarer

Sökordsoptimeringen kan jämföras med influensa-vaccineringen: Alla står i kö för en dos som ska öka motståndskraften från av att vara osynlig. Men nätet i sig är ingen patent-plattform för att öka kännedomen om varumärket. För kommersiella aktörer så är och förblir nätet en instrumentell plattform där efterfrågan möter utbud. Och när efterfrågan möter samma utbud från flera aktörer så blir associationerna till varumärket avgörande för köp. Varumärkesbyggnad via sociala medier passar långt ifrån alla, banner-annonsering funkar men inte tillräckligt bra och...

Läs mer

7 frågor och svar om tidningarnas intäkter på nätet

Postad av den 5 Apr, 2009 i Blogg
0 kommentarer

När tidningsannonseringen emigrerar till nätet så är det många frågor som ska hållas i luften. Här är de 7 viktigaste frågeställningarna – enligt Elverskog – som borde hålla varje annonschef vaken om nätterna: 1. Utveckla annonsformaten, mer intäkter per sidaEn papperstidning kan bära räckvidd åt många annonsörer samtidigt. En modern sajt kanske klarar att ge rimlig räckvidd åt ett 10-tal annonsörer på en dag som annonslösningarna ser ut just nu. Hur ska man komma runt det problemet? Ett svar på frågan är att ständigt öka trafiken så fler...

Läs mer
Sida 1 av 212