Inlägg taggade "varumärke"

Svt om digitala avtryck

Postad av den 22 Mar, 2012 i Blogg
1 kommentar

Dokumentären ”Du är googlad” beskriver vikten av att ta makten över sitt digitala avtryck, dvs bilden av ditt personliga eller företagets varumärke i Google. I programmet förändrar sökordsoptimeraren Nikke Lindqvist journalisten Johan Ripås digitala avtryck från negativt till positivt. På samma sätt kan varje företag ta kontrollen över sitt digitala avtryck i Google och göra sitt varumärke och affärsidé rättvisa – det hjälper jag gärna Ditt företag med. Läs mer om min syn på digitala avtryck här,...

Läs mer

Det digitala varumärkesavtrycket

Postad av den 7 Maj, 2010 i Blogg
1 kommentar

Allt som skrivs om dig som person eller som företag på Internet bildar ett digitalt avtryck som återspeglar sig i sökresultatet i Google. En signerad bloggpost, ditt namn på företagets hemsida, inlägget i gästboken på fotbollslagets hemsida… Allt förevigas i ett avtryck. Ett digitalt varumärkesavtryck kan vara positivt eller negativt laddat. Ett intressant varumärkesavtryck att följa över tid är t ex Mcdonalds. Somliga dagar är det positivt laddat men inte sällan finns artiklar om svartjobb, chefer som tvingas sluta mm. Naturligtvis har Mcdonalds full koll på detta och...

Läs mer

Det digitala varumärkesavtrycket

Postad av den 24 Jun, 2009 i Blogg
0 kommentarer

Googla på dej själv – träfflistan utgör ditt personliga varumärkesavtryck i de digitala kanalerna. Träfflistan är första kontakten med ditt varumärke och i många fall är första intrycket det viktigaste. Om du studerar min träfflista så är det i stort sett bara sociala medier på första sidan, på sidan två kommer Day8 och NPP:s hemsidor. Så vilken slutsats kan man dra av det här? Jo, för ditt varumärkesavtryck behövs närvaro i flera kanaler på nätet, att bara jobba med sin hemsida ger ett sämre...

Läs mer