Inlägg taggade "varumärken"

Fokus på sökmedier banar vägen för traditionella medier

Postad av den 13 Sep, 2011 i Blogg
0 kommentarer

Sökordsoptimeringen kan jämföras med influensa-vaccineringen: Alla står i kö för en dos som ska öka motståndskraften från av att vara osynlig. Men nätet i sig är ingen patent-plattform för att öka kännedomen om varumärket. För kommersiella aktörer så är och förblir nätet en instrumentell plattform där efterfrågan möter utbud. Och när efterfrågan möter samma utbud från flera aktörer så blir associationerna till varumärket avgörande för köp. Varumärkesbyggnad via sociala medier passar långt ifrån alla, banner-annonsering funkar men inte tillräckligt bra och...

Läs mer

Klick-nojjan urholkar varumärken?

Postad av den 1 Dec, 2009 i Blogg
1 kommentar

Awarness och observationsvärden, klassiska värden i all reklam, kommer bort i den allmänna klick-nojjan bland annonsköparna på Internet. Det finns intressanta studier som visar hur klick förhåller sig till observation av samma webbannonser och bilden visar att obs-värden sällan är linjära med klickfrekvensen. Det finns en uppenbar risk att annonsköparna på nätet glömmer bort varumärkesbyggandet och bara ägnar sig åt reklam med direkt respons, som Adwords, Facebook-annonser osv. Följden kan bli att annonsören hamnar i pristräsket när man prioriterar ner att bygga...

Läs mer