Berätta inte om dina styrkor på startsidan – bara.

Postad av den 13 Mar, 2012 i Blogg | 0 kommentarer


Som medansvarg för den nyetablerade e-handelssajten Allabildelar så inser jag att 87% av besökarna aldrig kommer till startsidan. De landar mitt i sajten i en produktlista, väljer sin vara och går till kassan.
Då kan man fråga sig varför de flesta kommunicerar sina varumärkesvärden på startsidan och glömmer bort hur besökarna faktiskt rör sig på sajten. Det här är något jag kommer börja jobba med och följa noga.

Om jag landar på tretti.se (årets e-handlare 2011) från en google-sökning så lyser USP-arna med sin frånvaro. Whiteaway är ett snäpp bättre men bäst är Vitvarumäklarna som lyfter fram sin kundtjänst på ett förnämligt sätt var man än landar i sajten.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *