CV

De första 25 åren:

Född och fostrad  i Ikea-bältet i södra Småland.

Utbildad Informatör vid Högskolan i Växjö (nuvarande Linnéuniversitetet) samt copywriter vid Berghs School of Communication.

Olika frilansuppdrag för Smålandsposten, Norra Skåne och därefter mediesäljare på Informationspressen.

 

De kommande 15 åren:

Inom Nerikes Allehanda-koncernen på följande poster:

– 1991-1995 annonssäljare huvudansvar för B2B-annonsering

– 1995-2000 ansvarig för uppbyggnaden av webbyrå med webbhotell inom NA-koncernen, flera medelstora e-handelsprojekt t ex Dormy och Parkhallen Online (nu Handla24.se). Resultat: Ca 100 webbproduktioner, lönsam exit.

-1996-2004 webbchef med ansvar för intäkter och teknisk utveckling inom NA. Utveckling av publiceringsplattform för både redaktionellt innehåll och annonser samt stödfunktioner för prenumeration. Resultat: Största mediasajten utanför storstäderna.

-2003-2007 Biträdande annonschef, tf annonschef NA med ansvar för digitala medier, privatmarknad och projekt. Resultat: NA behåller positionen som en av de mest framstående mediehusen i norden inom digitala medier. Speciellt inom området integrerad organisation och affärsutveckling.

Därutöver roller inom olika organisationer inom morgonpressen, bl a ordförande i Citygates sälj och marknadsråd.

 

3 viktiga år:

-2007-2010 Webbstrateg och projektledare inom NPP Reklambyrå med konton som Fonus, Ryds Båtar, Svenska Mätcenter, Skateout, Lupus m fl. Resultat: Ca 30 webbprojekt, ett otal kampanjer och strategiprojekt. Kunskaper i hur man bygger hållbara varumärken, förståelse för den kreativa processen och arbetsmodeller tillsammans med webb- och reklambyårer.

 

Sedan 2011:

-2011 – Roger Elverskog e-marknadsföring AB med följande verksamhetsområden:
– Coachning av webborganisationer – jag jobbar med din webborganisation, ökar kunskapen och höjer effektiviteten.
– Strategi inom internetmarknadsföring – jag hjälper företag att hitta rätt marknadsföringsmix online, upphandling, verkställande och uppföljning av resultat.
-Projektledning av större webbprojekt – med snart 20 års erfarenhet av utvecklingsprojekt inom informationswebb och e-handel kan jag bli ditt beställarstöd och kvalitetsgranskare.
– Kommunikation – har du svårt att komma igång med dialogen med dina kunder i sociala medier och i nyhetsbrev? Jag hjälper dig igång och ser till att din organisation kan ta över.
– Cross channel försäljning – säljkår, e-handel och kunddialog i effektivt samspel. Jag hjälper ditt företag att hitta rätt arbetssätt.
– It projektledning – med agila metoder driver jag projekt inom alla typer av verksamhetsnära system.

Titta under Uppdrag för referensuppdrag. Förutom ute hos kunderna så håller jag till på Creative House med full leveranskraft för webb- och printuppdrag.