Blogg

Starbucks produktutvecklar med kunderna

Postad av den 8 Jun, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Det sägs att om 80% av alla varumärken försvann skulle inte konsumenterna bry sig. De övriga 20 procenten har lyckats skapa ett engagemang som går bortom själva produkten. Starbucks är riktigt bra på det. Deras community MyStarbucksidea är ett smått fantastiskt  exempel på hur man kan ta med kunderna i produktutvecklingen och låta kunderna rösta fram de bästa idéerna. På sin blogg berättar Starbucks hur de har gått vidare med idéerna. Så tar man kunderna på...

Läs mer

Usel reklam, Shell!

Postad av den 23 Maj, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Jag kanske är konservativ, men sälja med svordomar bygger ingen positiv varumärkes-association. Var det inte Shell som var min vän på vägen för ett par år sedan?

Läs mer

WyWallet och Swish banar väg för mobilbetalningar

Postad av den 19 Maj, 2012 i Blogg
1 kommentar

OBS! Om du har frågor om WyWallet, ring deras kundtjänst på 0771 22 50 50. Har du frågor om hur du ska bli bäst på nätet, ring 076-1188887   Storbankerna ligger äntligen med i täten när det gäller tredje generationens nätbetalningar: Mobila betalningslösningar. Bankerna var soffliggare medan Klarna på ett förtjänstfullt sätt tog marknaden för fakturabetalningar. Läs Urban Lindstedts krönika om det. Men nu tävlar bankerna med mobiloperatörerna om att bli först med en mobil plånbok. WyWallet Första matchen om mobil plånbok vann mobiloperatörerna som har enats om...

Läs mer

En lysande inomhuskampanj…

Postad av den 6 Maj, 2012 i Blogg
0 kommentarer

I den nya reklamkategorin ”Inomhusreklam” genomförde min 16-åring en lysande kampanj som fick avsedd effekt. En analys: Behov: Jag vill inte bli väckt av farsan imorgon. Utmaning i kommunikationen: Hur ska jag stoppa min yrvakna pappa innan han sliter upp dörren och förstör min morgon? Strategi: Att ta målgruppen nära beslutsögonblicket, dvs rakt framför sovrumsdörren. Medieval: Postit-lappar på golvet. Budskap: ”Jag går upp själv!” Resultat: 100% räckvidd i målgruppen, dessutom en överlappning till min 12-åring. Omedelbar call-to-action, dvs jag...

Läs mer

Morgontidningarna säljer Google Adwords

Postad av den 26 Apr, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Jag lämnar nu första fasen i ett spännande projekt hos Citygate, där jag varit med och byggt upp säljstarten av Google Adwords-annonsering hos morgontidningarna. Som piloter ser vi NTM (Norrköpings Tidningar), EK-koncernen i Sörmland och VK i Umeå. Tre starka mediehus med taggade säljkårer som kommer leda många små och medelstora företag till framgång i sökordsmarknadsföring. Mitt uppdrag har varit att sitta med som sakkunnig i sökmedier samt leda slutfasen av projektet där alla aktörer och system ska knytas samman. Det har varit spännande är att få jobba nära Google...

Läs mer

Sökannonsörer organiserar sig, kanske…

Postad av den 13 Apr, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Nu äntligen vänder Sveriges Annonsörer på frågan och lyfter upp sökmedier till en egen branschorganisation. Det är inte en dag för tidigt med tanke på att svenska företag spenderar 2,5 miljarder i sökmedier som Google. Vad kan man tänka sig att uträtta här? Ja, förhoppningsvis tar de uppgiften på allvar att lära småföretag sökmarknadsföringens betydelse och undviker att bli en klubb för inbördes beundrad kittlad på ryggen av storannonsörer och branschföretag. Vi kan hoppas att de ställer sig på barrikaderna och vågar sätta både standarder och...

Läs mer
Sida 10 av 30« Första...89101112...2030...Sista »