Blogg

Ledare som förstår hur man handskas med varumärket online

Postad av den 15 Jun, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Idag fick jag förmånen att utbilda i Novares ledarskapsprogram . Programmet handlar om hållbart företagande och listan över de varumärken som konsumenterna uppfattar som bäst på hållbart företagande (Sustainable Brands) finns här. Ur det perspektivet tog jag SJ och Coop som exempel och visade hur de uppträder i sitt Digitala Avtryck. Den tesen jag driver är ju att företagets första ”hemsida” är resultatsidan i Google, där hamnar 7 av 10 besökare FÖRE de landar på företagets riktiga hemsida. Den känslan man laddar besökaren med där, tar han med sig när han...

Läs mer

Starbucks produktutvecklar med kunderna

Postad av den 8 Jun, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Det sägs att om 80% av alla varumärken försvann skulle inte konsumenterna bry sig. De övriga 20 procenten har lyckats skapa ett engagemang som går bortom själva produkten. Starbucks är riktigt bra på det. Deras community MyStarbucksidea är ett smått fantastiskt  exempel på hur man kan ta med kunderna i produktutvecklingen och låta kunderna rösta fram de bästa idéerna. På sin blogg berättar Starbucks hur de har gått vidare med idéerna. Så tar man kunderna på...

Läs mer

Usel reklam, Shell!

Postad av den 23 Maj, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Jag kanske är konservativ, men sälja med svordomar bygger ingen positiv varumärkes-association. Var det inte Shell som var min vän på vägen för ett par år sedan?

Läs mer

WyWallet och Swish banar väg för mobilbetalningar

Postad av den 19 Maj, 2012 i Blogg
1 kommentar

OBS! Om du har frågor om WyWallet, ring deras kundtjänst på 0771 22 50 50. Har du frågor om hur du ska bli bäst på nätet, ring 076-1188887   Storbankerna ligger äntligen med i täten när det gäller tredje generationens nätbetalningar: Mobila betalningslösningar. Bankerna var soffliggare medan Klarna på ett förtjänstfullt sätt tog marknaden för fakturabetalningar. Läs Urban Lindstedts krönika om det. Men nu tävlar bankerna med mobiloperatörerna om att bli först med en mobil plånbok. WyWallet Första matchen om mobil plånbok vann mobiloperatörerna som har enats om...

Läs mer

En lysande inomhuskampanj…

Postad av den 6 Maj, 2012 i Blogg
0 kommentarer

I den nya reklamkategorin ”Inomhusreklam” genomförde min 16-åring en lysande kampanj som fick avsedd effekt. En analys: Behov: Jag vill inte bli väckt av farsan imorgon. Utmaning i kommunikationen: Hur ska jag stoppa min yrvakna pappa innan han sliter upp dörren och förstör min morgon? Strategi: Att ta målgruppen nära beslutsögonblicket, dvs rakt framför sovrumsdörren. Medieval: Postit-lappar på golvet. Budskap: ”Jag går upp själv!” Resultat: 100% räckvidd i målgruppen, dessutom en överlappning till min 12-åring. Omedelbar call-to-action, dvs jag...

Läs mer

Morgontidningarna säljer Google Adwords

Postad av den 26 Apr, 2012 i Blogg
0 kommentarer

Jag lämnar nu första fasen i ett spännande projekt hos Citygate, där jag varit med och byggt upp säljstarten av Google Adwords-annonsering hos morgontidningarna. Som piloter ser vi NTM (Norrköpings Tidningar), EK-koncernen i Sörmland och VK i Umeå. Tre starka mediehus med taggade säljkårer som kommer leda många små och medelstora företag till framgång i sökordsmarknadsföring. Mitt uppdrag har varit att sitta med som sakkunnig i sökmedier samt leda slutfasen av projektet där alla aktörer och system ska knytas samman. Det har varit spännande är att få jobba nära Google...

Läs mer
Sida 10 av 30« Första...89101112...2030...Sista »