Så jobbar jag

Jag jobbar med att utveckla försäljning på Internet. Med erfarenhet från över 150 webbprojekt och kampanjer tar jag uppdrag både inom e-handel och komplex tjänsteförsäljning. Om du har bestämt dig för att köra om dina konkurrenter på nätet – då vill jag jobba med dig!

Roger Elverskog – e-marknadsföring from Studioeast on Vimeo.

Allt börjar med att göra det tydligt vilken roll din hemsida ska spela i säljprocessen. Många kallar det för strategi. Om dina framgångar byggs av en säljkår på fältet så skapar vi synergier mellan säljarna och hemsidan som stärker din konkurrenskraft. Om du istället väljer spåret att hitta nya kunder på nätet, som du sedan förädlar i din säljprocess, så utvecklar vi hemsidan efter det.

Ett av de viktigaste inslagen när vi jobbar ihop är att bygga ett starkt digitalt avtryck. Det handlar om hur du uppträder i sökresultatet i Google. Om du googlar på ditt företag – speglar första sidan ditt varumärke och din affärsidé? Det finns många metoder att skapa ett positivt digitalt avtryck – vi hittar din väg!

Jag hjälper dig i djungeln av sökordsoptimerare, sponsrade länkar och sociala medier. Metodiskt bygger vi upp din marknadsföring med mätbarhet i fokus. Internetmarknadsföring är spännande och inte speciellt svårt om man har kunskap och erfarenhet. När vi jobbar ihop är ett av målen att du ska lära dig att förstå och bli en bra beställare av marknadsföring på Internet.

Målet när vi jobbar ihop är att du ska bli en medveten hemsidesägare, som vet var som krävs för att bli framgångsrik på nätet. Webbanalys är därför en viktig del. Det handlar om att förstå dina besökare och dra rätt slutsatser hur din hemsida och marknadsföring ska utvecklas med fakta som utgångspunkt. Jag har 10 års erfarenhet av Google Analytics som mätverktyg. Vi jobbar ihop i minst i ett halvår, träffas regelbundet, studerar beteendet hos dina besökare, utvärderar kampanjer och bestämmer hur hemsidan ska justeras. Med raska steg jobbar vi mot målet att köra om dina konkurrenter på nätet! Kalla det webbcoach om du vill.

Det kan vara flera företag och många personer inblandade när man ska bygga en ny hemsida. Hemsidor har en förmåga att ”svälla ut över kanterna” med åren och en renovering behöver ofta en taktfast projektledning som vågar säga nej, göra projektet greppbart och komma till lansering på rimlig tid. Eftersom jag har jobbat som ansvarig för stora sajter, på reklambyrå, teknikföretag och medieföretag så besitter jag förmågan att förstå allas roll i projektet – allt ifrån de viktiga kreatörerna till de oumbärliga programmerarna, visionärerna i företagsledningen och de som sedan ska göra jobbet varje dag. Jag leder gärna projekt inom e-handel eller komplex tjänsteförsäljning där det handlar om att hitta kunden, få dem till din hemsida och få dem att göra det du vill.

Språket är den enskilt viktigaste ingrediensen på hemsidan. En snygg design spelar mindre roll som du är en dålig berättare. Med examen i copywriting från Bergs School of Communications och 16 års erfarenhet av att hantera det skrivna ordet på nätet, så hjälper jag idag många företag med att skriva bra texter också ska fungera när det kommer till sökbarhet i Google.

Är du redo att köra om dina konkurrenter på nätet? Då vill jag jobba med dig!