Copywriting – skriva för webb

Jag är utbildad på Berghs School of Communications i copywriting och är specialiserad på att skriva säljande för webben. En vacker design kan aldrig dölja en dålig berättare – det är vad som står som räknas, inte minst för sökmotorerna.

Vad skiljer texter på webben från texter i tryck media? Det finns två viktiga skillnader:

1. Texterna ska oftast göras korta och ”flöda bra” i den sidans design. Säljbudskapen ska vara skärpta och locka till vidare interaktion. Eftersom konkurrenten bara är ett klick bort gäller det att vara vass och sälja snabbt.

2. Få copywriters kan konsten att skriva säljande texter som även sökmotorer gillar. Om du använder traditionella skribenter så får du oftast göra om texterna när din sida ska sökordsoptimeras. Jag gör allt i en leverans.

 

Hur bra säljer du om kunden landar mitt i din sajt?

Allt för många företag fokuserar på startsidan, där ska allt ska säljas. Sanningen är att de flesta besökare oftast startar mitt i sajten eftersom de kom från en sökmotor.

Jag tycker du ska höra av dig om du behöver mer sälj i dina texter!