Utbildningar

Jag håller utbildningar på området marknadsföring på Internet med inspirationsgaranti!

Garantin innebär:

– deltagarna ska vara fullt nöjda med mitt framförande och innehåll

– innehållet ska vara konkret och anpassat efter deltagarna

– alla deltagare ska känna att de kan omsätta kunskaperna i sitt arbete

1. Trender och drivkrafter på Internet, 75 minuter om hur folk och företag kommunicerar på nätet. Inspiration för ledningsgrupper, företagsföreningar mm.

2. Internetmarknadsföring, avancerad. Heldag för marknadschefer och hemsidesansvariga. Denna utbildning ger jag bl a för Marknadsekonomer på Nercia i Örebro och Norrköping.

3. E-handel avancerad. Heldag med e-handel från EDI till köpknapp. Fokus på att identifiera föreutsättningarna för olika branscher att skapa lönsamhet. Denna utbildning ger jag bl a för Marknadsekonomer på Nercia i Örebro och Norrköping.

4. Sociala medier. 75 minuters svep över de aktuella forumen och dess betydelse för människor och företag.

4. E-handel basic. 3 timmar om hur man bygger upp e-handel från grunden med praktiska tips och faktiska exempel.

5. Webbanalys. 4 timmar om grunderna i analys av hemsidans besökare och vilka mätvärden du ska följa. Google Analytics, Google Insights, sökordsanalys.

6. Så skapar du ett starkt digitalt avtryck. 4 timmar. Du har kort tid på dig när du marknadsför dig i digitala medier. Starka digitala avtryck är avgörande för att vinna i konkurrensen. Hur går du Google och sociala medier på din sida?

 

För medieföretag

Med 15 år som säljchef och ansvarig för digitala medier på Nerikes Allehanda, ger jag utbildningar både för medieföretagets kunder och säljare.

För hösten 2012 och våren 2013 finns ett utbildnings-koncept som går från innesäljare till spetssäljare och annonsör. De baserar sig på halvdagar med möjlighet till uppföljning i praktiskt säljarbete:

1. Grundutbildning i webbsälj – fokus på hur tidningens och nätets räckvidd och produkter kompletterar varandra. Produktblad grundutbildning.

2. Utbildning i allmän internetmarknadsföring. Från Digitala Avtryck till sök och sociala medier. Produktblad internetmarknadsföring

3. Idéförsäljning och kreativitet. Vi lär att jobba mer kreativt på försäljningsavdelningen. Produktblad idéförsäljning

4. Frukostseminarium med säljgaranti. Jag leder dina annonsörer till dina annonsprodukter med inspiration och fakta. Vi kopplar en snabb säljaktivitet till seminariet och om dina säljare inte sålt in mitt arvode inom tre dagar, så är aktiviteten kostnadsfri. Produktblad kundseminarium

5. Behovsorienterad försäljning med Framgångsrondellen skapar rätt förväntan på kampanjen. Produktblad framgångsrondellen

6. Digital workshop för spetssäljare, en problemlösande workshop där resultatet blir direkt säljbara produkter. Produktblad Digital workshop

7.  Diplomerad coach i Internetmarknadsföring, en utbildning för digitala mediesäljare som ska föra kunskapen vidare i organisationen. 3 dagar inkl hemarbete som resulterar i kunskaper i internetmarknadsföringens alla kategorier samt ett klart och inövat utbildningsmaterial som säljaren jobbar vidare med i sin organisation. Mittmedia (2014), Norran och Piteå-Tidningen (2015) har gått denna utbildning.

Medieföretag som anlitat mig som utbildare: Dalarnas Tidningar, Östersundsposten, Västerbottenskuriren, Hela Hälsingland, Norran, Piteå-Tidningen, Norrbottens-Kuriren, VLT, Nerikes Allehanda, Hallandsposten, Hallands Nyheter. Jag har också gett utbildningar i Mittmedias spjutspets-program.