Inlägg taggade "banners"
Klick-nojjan urholkar varumärken?
Awarness och observationsvärden, klassiska värden i all reklam, kommer bort i den allmänna klick-nojjan bland annonsköparna på Internet. Det finns intressanta studier som visar hur klick förhåller sig till observation av samma webbannonser och bilden visar att obs-värden sällan är linjära med klickfrekvensen. Det finns en uppenbar risk att annonsköparna på nätet glömmer bort varumärkesbyggandet och bara ägnar sig åt reklam med direkt respons, som Adwords, Facebook-annonser osv. Följden kan bli att annonsören hamnar i pristräsket när man prioriterar ner att bygga...
Läs merSå reagerar internetanvändarna på banners
Banners fungerar, det är inställningen till action och mätmetoder det är fel på. Iprospect har gjort en undersökning som visar att 52% av internetanvändarna reagerar på banners, fast på det här sättet: 31% klickar direkt på en banner27% svarar med att söka på produkt, varumärke eller företag genom att söka i en sökmotor21% skriver företagets adress och går direkt till företagets hemsida9% undersöker produkten via sociala medier. Läs mer...
Läs mer