Inlägg taggade "reklam"

Kanalsynk är det som gäller

Postad av den 2 Apr, 2008 i Blogg
0 kommentarer

Tack och lov att marknadsfolket håller på att koppla grepp över företagens hemsidor. Nu börjar kanalerna att synka. Ett bra exempel är HM som förstått att hemsidan är en kanal av flera där det gäller att visa upp sig som man är van att se HM. Deras hemsida kommunicerar lika bra som en halvsida i morgontidningen eller utomhusreklam på en busshållplatsen. Så enkelt, så bra!På Youtube kan man se flera directors cut av deras reklamfilmer med Madonna men också dogmafilmer från hysteriska...

Läs mer

Sluta länka hälften av webbreklamen!

Postad av den 15 Feb, 2008 i Blogg
0 kommentarer

Annonsörerna blir misstänksamma när klickfrekvenserna på webbannonser kryper under 0,2%. Det är inte så konstigt att det är just lobbyisterna runt sökordsmarknadsföringen som väljer att sprida den här kunskapen(?) i sina nyhetsbrev. T ex Jajja Magazine. Det som mätinstituten (eller beställarna av undersökningen) valt att bortse från är att minst hälften av webbannonserna på nätet inte är ett dugg klickutlösande. Antingen är de utformade av klantiga reklambyråer eller så sägs hela budskapet i annonsen. “Pååls Hönökaka 12.90 på ICA i Kumla” – vem...

Läs mer