Blocket/Aftonbladet attackerar ytterligare ett revir för morgontidningarna

Postad av den 13 aug, 2007 i Blogg | 0 kommentarer

Det sista reviret för morgontidningarnas privatannonser (familjeannonserna) attackeras nu av Blocket/Aftonbladet med deras family.se. Men användargrässnittet är feltänkt när family.se försöker efterlika en köp-och-sälj-marknad. Flera i bloggsfären gör samma iakttagelse:

På Bloggen Martin spanar är man kritisk till att presentera familjenyheter i ett gränsnitt där användaren interagerar med en sökmotor.

Betaalfa-bloggen har har också samma hållning till just presentationen när de skriver:
“I morgontidningarna kan vi se ett pussel av bilder på nyfödda och nygifta. En trevlig mosaik att ögna igenom på morgonen. Dag för dag. När denna annonstyp nu läggs ut på nätet krävs det ett mera aktivt sökande och bläddrande.”

Det ska bli spännande att se hur tjänsten utvecklas. I kombination med editionerade familjeannonser i Aftonbladets olika upplagor kan det bli en printsuccé.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *