Det Digitala Avtrycket gick hem i Örebro

Postad av den 18 okt, 2012 i Blogg

Just nu gör jag en utbildningsturné bland Promedias säljare. Idag var det NA:s tur, min gamla arbetsplats. Utmanande att utbilda skickliga f d. kollegor som tillhör eliten bland mediesäljare på landsorten, men jag fick upp tempot och det som verkligen gick hem på NA var när jag beskrev internetmarknadsföring med hjälp av teorin om Det Digitala Avtrycket.

Jag är övertygad om att tidningarnas mediesäljare har bra förutsättningar att hjälpa småföretag och handel att lyckas bättre på nätet. Och med fler produkter i portföljen som Google Adwords så närmar sig säljkårerna en kanalmix som på allvar gör skillnad när det kommer till lokal internet-marknadsföring.

Några spännande år ligger framför mediehusen och det är en förmån att få vara med och jobba med säljarna i den turnaround i nätintäkter som kommer, med hjälp av hårt arbete, goda kundrelationer och en öppenhet mot nya kanaler 🙂

PS: På bilden använde vi Make Up Store i Västerås som exempel på hur man kan bygga upp ett starkt, lokalt Digitalt Avtryck. Googla på “smink västerås” och kolla vad som händer. Kicks som är marknadsledare kan hälsa hem.