En brilliant affärside…

Postad av den 20 mar, 2020 i Blogg

Idag anlände årets Sifo-undersökning av medievanor. Pappersmedia ligger förstås bakom och försöker kartlägga sin tynande existens. I köpstarka målgrupper är allt digitalt. Punkt.
Hur obekskrivligt dinosaurieaktigt en papperstidning är 2020 beskrivs av följande resonemang:

 

“Hmmm…. låt oss komma på en ny affärsidé…

-Jag har en brilliant idé!

-Låt höra…

-Vi skriver allt vi det idag på papper och så låter vi alla veta det imorgon!

-Tja… varför inte? Vad behöver vi?

-Vi behöver 5 ton nyproducerat papper, en tryckpress för 30 miljoner… bland annat. 

-Fantastiskt! Kör bara! Men sen då?

-Vi trycker på natten och kör ut pappret med bensinbilar och lägger dem i postlådan vid varje hus.

-Brilliant! Brilliant!”