Fokus på annonssäljarens kundsamtal

Postad av den 28 Dec, 2007 i Blogg

Från och med nu ser all tillväxt för morgontidningarna på Internet. Tidningens printintäkter skyddas och bevaras med kompletterande räckviddsprodukter på den lokala sajten. Vi ser redan många goda exempel på det.

Det viktiga racet 2008 är inte att sitta vid skrivbordet och uppfinna nya affärsmodeller, system eller varumärken. Det är matchen med kunderna på fältet som blir avgörande om intäkterna kommer att stå sig.
Om säljarna förstår vad som händer med räckvidd och frekvens när tidningannonsen kombineras med webbannonsen och kan sätta rätt ord på dubbeltäckning och nettoräckvidd i kundsamtalet, då kommer annonsörerna i slott och koja att förstå att den lokala tidningen i många fall står starkare än någonsin.
Det avgörande ögonblicket inträffar då säljaren för första gången vågar sluta sälja tidningen och börjar sälja kontakter!

Utbildningn “Gör kunden mer nöjd – lägg till Internet” fokuserar på samtalet med annonskunden. Utbildningen köps via Medieutbildarna eller direkt av mej. 2 tidningar har redan kört utbildningen, 2 står på tur i januari. Och steg 2 i utbildningen släpps i februari!