Ju mer Internet, desto mer print?

Postad av den 11 Dec, 2007 i Blogg

Varumärket är nyckeln till framgång då konkurrensen om kunderna på nätet ökar.

Bil och bostad är två branscher som är helt beroende av infrastrukturer på nätet för sin affär och konkurrensen lokalt är knivskarp. Alla rimliga bedömningar för fem år sedan utgick från att bilhandlare och mäklare skulle dra ner sina annonsering i print.
Men facit är att det har blivit precis tvärt om.

Det som har hänt är att Internet har drivit konkurrensen till sin yttersta spets och i den kampen vinner det starkaste varumärket när priserna är jämförbara. Sälj online och bygg varumärket i traditionella medier. Så ser det ut just nu och det verkar vara framgångsfaktorn en tid framöver om man agerar lokalt eller regionalt.

Då borde ju också en rimlig slutsats bli att ju fler branscher som låter slaget om köpare och säljare stå på nätet, desto fler brancher kommer att behöva öka sina inveteringar i varumärkesannonsering i traditonella medier.