Leads-generering från hemsidan funkar

Postad av den 27 aug, 2007 i Blogg | 1 kommentar


Tänk dej ett mail med de företag som var inne på din hemsida igår. För mindre företag är det en av de smartaste sätten att hitta leads i försäljningen. Tekniken är busenkel och erbjuds idag av en rad företag varav marknadsledarna är Enecto Prospectfinder och Jajja

Så här går det till: Företaget (eller webbyrån) lägger in en kodsnutt på hemsidan eller den sida som ska mätas (prislistan t ex…). Enecto och Jajja kollar vilka domäner som varit inne det senaste dygnet och förädlar och mailar iväg det till kunden.
Det är en simpel och säker teknik sprungen ur sajtstatistiken. Webbtrends och andra serverbaserade statistikproram kan få fram samma information, fast naturligtvis inte lika softisikerat. Man kan med fog säga att leverantörerna av sajtstatistik gått miste om en guldgruva, Enecto tar uppemot 15.000 per år för att leverera strukturerad data ur serverloggarna…

En kommentar

  1. Tänkte bara tipsa om JNet Prospects som även dessa levererar strukturerad information för endast 3000 kr per halvår.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *