Morgontidningarna säljer Google Adwords

Postad av den 26 apr, 2012 i Blogg | 0 kommentarer

Jag lämnar nu första fasen i ett spännande projekt hos Citygate, där jag varit med och byggt upp säljstarten av Google Adwords-annonsering hos morgontidningarna. Som piloter ser vi NTM (Norrköpings Tidningar), EK-koncernen i Sörmland och VK i Umeå. Tre starka mediehus med taggade säljkårer som kommer leda många små och medelstora företag till framgång i sökordsmarknadsföring.

Mitt uppdrag har varit att sitta med som sakkunnig i sökmedier samt leda slutfasen av projektet där alla aktörer och system ska knytas samman.

Det har varit spännande är att få jobba nära Google och möta deras professionella arbetssätt och på djupet sätta sig in i Google Adwords. För att få volym i försäljningen och kontoadministrationen har Citygate valt att arbeta i Matchcraft där kampanjerna läggs upp, administreras och rapporteras till kund. På det sättet mångdubblas kontoadministratörernas kapacitet jämfört med om de jobbar direkt i Adwords gränssnitt.

Jag är övertygad om att de här tre mediehusen nu har ett förspänt läge att kunna sköta mindre och medelstora Adwords-konton med hög lönsamhet, precis vad tidningens annonsörer behöver. Och det lär inte dröja länge innan övriga i morgonpressen följer efter.

Tack Niklas på Citygate för förtroendet. Och lycka till Anders och Åke på EK, Micke och Sören på NTM, Björn på VK. Jag jagade er dygnet runt i projektet och nu är ni är hjältarna som ska få era lokala företag att bli konkurrenskraftiga på nätet!

Här presenterar NTM sitt Google Adwords-erbjudande >>

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *