Blogg

Hitta.se saknar relevans?

Postad av den 24 jun, 2009 i Blogg
0 kommentarer

Skulle ha tag i telefonnumret till min tandläkare. Googlade på namnet och fick direktträff. Blev nyfiken och kollade hur hitta.se funkade, men si det gick inte alls… Det får mej att allvarligt fundera på vilken relevans hitta.se och eniro.se har i förhållande till sökmotorer när de inte ens fungerar att få fram telefonnummer...

Läs mer

Trender och drivkrafter på Internet

Postad av den 13 jun, 2009 i Blogg
0 kommentarer

15 företag och organsiationer har nu lyssnat på seminariet “Trender och drivkrafter på Internet”. En ständigt uppdaterad föreläsning om aktuella trender på Internet som varje företag/organisation måste förhålla sig till. Fokus är marknadsföring på Internet. Hur använder man t ex Youtube i marknadsföringen och hur gör jag ett digitalt varumärkesavtryck? Vi gör också en djupdykning i sökordsannonsering med hjälp av ett case. Målgrupper: Ledningsgrupper, större hemsidesägare och intressegrupper som vill ha djupare kunskap om hur man skapar trafik till...

Läs mer

Så reagerar internetanvändarna på banners

Postad av den 5 jun, 2009 i Blogg
0 kommentarer

Banners fungerar, det är inställningen till action och mätmetoder det är fel på. Iprospect har gjort en undersökning som visar att 52% av internetanvändarna reagerar på banners, fast på det här sättet: 31% klickar direkt på en banner27% svarar med att söka på produkt, varumärke eller företag genom att söka i en sökmotor21% skriver företagets adress och går direkt till företagets hemsida9% undersöker produkten via sociala medier. Läs mer...

Läs mer

Webbanalytiker – ett nytt yrke

Postad av den 5 jun, 2009 i Blogg
0 kommentarer

Lyssnade på Oscar Alm och Urban Lindstedt som hälsade på i Örebro i går. Deras budskap var som ljuv musik: Syns du inte i Gooogle så finns du inte. Oscar var t.o.m så krass att han menade att folk numer bara tittar på de fem första träffarna i söket, sedan söker dom om (nu räcker det alltså inte ens att ligga på första sidan i Google).Webnbanalysen blir allt viktigare menar Oscar som pekade på att Webbanalytiker snart är ett eget skrå. Större webbplatser tom t ex Ving.se håller sig med egen webbanalytiker som följer besökarna och...

Läs mer

Lyckat utbildningsrace i Umeå

Postad av den 14 maj, 2009 i Blogg
1 kommentar

For upp till Peter Öystilä och Björn Widstrand på som är säljchefer för Totalt Umeå med två tidningar och två tidningssajter. Där utbildade jag kunder och säljare i internetmarknadsföring. Först frukostseminarium med säljpitch och därefter två timmar med säljkåren. Resultatet lät inte vänta på sig, bara under första dagen såldes webbannonser för sexsiffriga belopp.Ja, lite får man väl skryta även om man är svensk…

Läs mer

Hur knyter man ihop webbstatistiken?

Postad av den 3 maj, 2009 i Blogg
0 kommentarer

Ett varumärkesavtryck på webben är ju summan av aktiviteterna på hemsidan, i bloggarna, på FB osv. Men finns det något smart sätt att mäta alla dessa aktiviteter i en och samma bild?

Läs mer
Sida 20 av 30« Första...10...1819202122...30...Sista »