Blogg

Kumla knockar Örebro på Facebook.

Postad av den 4 Dec, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Idag var jag i Kumla och pratade på en företagarfrukost hos Kumla Promotion. Idag presenterade jag också ett nytt mått för framgång på Facebook – det handlar om att mäta antalet gillare i procent mot antalet invånare på orten. Kvällen innan surfade jag runt i de digitala avtrycken bland ett antal kumlaföretag och hittade ett par riktiga godingar! En av dem är Kafé Till Salu (allt är till salu i cafét – nästan). Kafé Till Salu har ett utmärkt Digitalt Avtryck genom att de jobbar i flera olika kanaler på nätet: Naturligtvis har de en responsiv hemsida, de finns...

Läs mer

Konsten att förstå kundens svordomar.

Postad av den 17 Nov, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Många företag upplever att e-handel kan skapa en konkurrenssituation med säljarna i organisationen. Hur undviker man det? Jag lyssnade på ett intressant seminarium i fredags hos Würth i Örebro. De öppnar nu sin e-handel för kunder inom industri och hantverk. Sedan 50 år tillbaka har framgångarna byggts med fältsäljare som jobbar nära kunderna. På senare år har proffsbutiker öppnat över hela landet och nu är det alltså dags för e-handel. -Om vi nu har säljare, butiker och e-handel gäller det att ha en förankrad strategi för alla försäljningskanaler, menar Fredrik Holm...

Läs mer

En dag på jobbet…

Postad av den 31 Okt, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Funderade över dagens jobb och konstaterar att det varit väldigt spännande. Just nu jobbar jag ca halvtid för SBF, Sveriges Begravningsbyråers Förbund där jag ansvarar för 7 publika digitala kanaler och driver en rad it- och innehållsprojekt. Vid sidan av det flera andra uppdrag. Kl 08.30 – Mess om att nya releasen av SBF-appen fortfarande buggar i administrationen, tankevurpan av utvecklarna gör projektledaren gråhårig. Och mig med 🙁 Kl 09.00 – telemöte med Fortnox-konsult för kunds räkning. Jag kan inte annat än imponeras av Växjö-företaget som levererar...

Läs mer

20 digitala coacher klara i Mittmedia!

Postad av den 27 Okt, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Att gå från printreklam till webbreklam är en resa både för mediesäljare och annonsör. Det krävs taktfast ledning och medarbetare som kan sin sak och leder annonskunderna rätt. Nu har 20 webbsäljare i Mittmedia diplomerats i sin roll som coacher i internetmarknadsföring. Med sig hem har de slipade utbildningsplaner med tydliga målbilder som ska få den digitala annonskakan att växa! Diplomerade coacher i Internetmarknadsföring 2013 i Mittmedia, utan inbördes ordning: Erik Sundin, Joakim Mårtensson, Theres Lindström, Johannan Färdigh, Sebastian Speles, Johanna...

Läs mer

Mittmedia utbildar digitala coacher

Postad av den 26 Sep, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Just nu utbildar jag i internetmarknadsföring inom Mittmedia. Ett fantastiskt spännande uppdrag med de 20 vassaste mediesäljarna i Dalarna, Gävle, Hälsingland, Sundsvall, Ångermanland och Jämtland som så småningom ska bli Diplomerade coacher i Internetmarknadsföring. De ska kämpa tre fullmatade utbildningsdagar, jobba hemma med att sätta ihop sitt eget utbildningsmaterial och redovisa sina arbeten. Det här är såvitt jag vet den enda diplomutbildningen på området. Den är så klart helt anpassad efter mediehusens ambition att på allvar hjälpa lokala företag att hitta rätt...

Läs mer

Retargeting pånyttföder bannern!

Postad av den 16 Sep, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Den vanliga bannern eller webbannonsen är en ibland ifrågasatt reklamform. I den allmänna ivern att mäta allt får bannern ofta stryk av sökordsmarknadsföringen, Facebook och andra kanaler där responsen är synlig minut för minut. Men nu kommer allt fler tekniker som gör bannern relevant och intressant. Retargeting är en av de nu viktigaste teknikerna för att ringa in sin målgrupp med banners. Ett exempel ur verkliga livet: Jag slösurfade på MX24.se och tittade på MC-delar, bl a MC-glasögon. Dagen efter när jag surfade på Aftonbaladets sportbilaga dyker det upp en annons...

Läs mer
Sida 6 av 30« Första...45678...2030...Sista »