Blogg

20 digitala coacher klara i Mittmedia!

Postad av den 27 okt, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Att gå från printreklam till webbreklam är en resa både för mediesäljare och annonsör. Det krävs taktfast ledning och medarbetare som kan sin sak och leder annonskunderna rätt. Nu har 20 webbsäljare i Mittmedia diplomerats i sin roll som coacher i internetmarknadsföring. Med sig hem har de slipade utbildningsplaner med tydliga målbilder som ska få den digitala annonskakan att växa! Diplomerade coacher i Internetmarknadsföring 2013 i Mittmedia, utan inbördes ordning: Erik Sundin, Joakim Mårtensson, Theres Lindström, Johannan Färdigh, Sebastian Speles, Johanna...

Läs mer

Mittmedia utbildar digitala coacher

Postad av den 26 sep, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Just nu utbildar jag i internetmarknadsföring inom Mittmedia. Ett fantastiskt spännande uppdrag med de 20 vassaste mediesäljarna i Dalarna, Gävle, Hälsingland, Sundsvall, Ångermanland och Jämtland som så småningom ska bli Diplomerade coacher i Internetmarknadsföring. De ska kämpa tre fullmatade utbildningsdagar, jobba hemma med att sätta ihop sitt eget utbildningsmaterial och redovisa sina arbeten. Det här är såvitt jag vet den enda diplomutbildningen på området. Den är så klart helt anpassad efter mediehusens ambition att på allvar hjälpa lokala företag att hitta rätt...

Läs mer

Retargeting pånyttföder bannern!

Postad av den 16 sep, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Den vanliga bannern eller webbannonsen är en ibland ifrågasatt reklamform. I den allmänna ivern att mäta allt får bannern ofta stryk av sökordsmarknadsföringen, Facebook och andra kanaler där responsen är synlig minut för minut. Men nu kommer allt fler tekniker som gör bannern relevant och intressant. Retargeting är en av de nu viktigaste teknikerna för att ringa in sin målgrupp med banners. Ett exempel ur verkliga livet: Jag slösurfade på MX24.se och tittade på MC-delar, bl a MC-glasögon. Dagen efter när jag surfade på Aftonbaladets sportbilaga dyker det upp en annons...

Läs mer

E-handelsgiganterna i öst

Postad av den 30 jul, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Kineserna är sedan forntiden ett handelsfolk och att de nu råkat bli skickligast i världen på e-handel går många förbi. Med en omsättning på 40.000 USD per sekund och en tillväxt på 22% (jämför Sveriges 15%) har Kina tagit tätposition inom e-handel. Den inhemska marknaden är enorm men det görs nu också stora ansträngningar för att komma ut internationellt. Alibaba en sannsaga Entreprenören Jack Ma har sedan 1999 byggt e-handelskoncernen Alibaba Group som omsätter över 160 miljarder USD, mer än Amazon och eBay tillsammans. Kina består av miljontals små entreprenörer...

Läs mer

Meganews, en print-dinosaurie

Postad av den 28 jun, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Meganews, gigantiska skrivare som levererar veckotidningar och magasin på print-on-demand. Nu är det verklighet. Med tv-journalisten Lars Adaktusson som vd rycker veckotidningsförlagen i det sista halmstrået med sina vikande upplagor. I gallerian Mood i Stockholm står nu den första “print-dinosaurien” och jag testade den. På 2 minuter fick jag senaste MacWorld i min hand. Jag måste erkänna att jag blev imponerad av kvaliteten. Men som fenomen är Meganews en dinosaurie som inte hör hemma i Sverige 2013. Låg digital relevans Veckotidningarna har inte lyckats på nätet,...

Läs mer

Google Analytics mäter snart ditt kylskåp

Postad av den 24 maj, 2013 i Blogg
0 kommentarer

Wednesday Relations konferens om Google Analytics blev fullsatt. 450 webbanalytiker fick en heldag med djupa kunskaper och handfasta råd, bl a från Google Analytics skapare Paul Muret. Google Analytics tar flera viktiga steg för att förbättra analysen av beteende och trafikkällor. Men det mest intressanta är Universal Analytics där man kan använda statistiken i vilken dator som helst med uppkoppling mot internet. Det gör det t ex möjligt att generera en kupong på hemsidan med en användarkod som butiksdatorn läser av – och vips blir köpet loggat i Google Analytics! Det är...

Läs mer
Sida 7 av 30« Första...56789...2030...Sista »